Thursday, June 16, 2011

sudah hampir ke penghujungnya

cuti sudah hampir sampai ke kemuncaknya...perkara pertama yang dilakukan adalah menyatukan cik sal dengan teddy bear adik cik bunga iaitu ciko...


Seterusnya, hobi yang menjadi kebiasaan diwaktu cuti diteruskan...novel2.dah lama tak menambah koleksi. tunggu dapat elaun dulu la..



seterusnya, hobi terbaru iaitu main keyboard...cik bunga x la mahir main menda alah nie...nak tekan pon terkial-kial. setakat yang senang2 boleylah gagahkan juga. Lagu Greensleeves, romance dan fur elise dah khatam lama dah. Sekarang tengah try belajar note2 keyboard yang betul dan lagu winter sonata, fox rain dalam cerita gumiho, love story dan moonlight sonata. Haha, nawaitu nak main keyboard baru sampai...sebab tue terkial-kial sebab cik bunga baru start nak main. Amir, adik cik bunga macam biasa lah...dia dengan gitarnya. Bapak pon sama, tapi sejak cik bunga berkobar-kobar nak main keyboard, kadang-kadang diorang join sekaki main.



cik bunga ada la jugak belajar ba sulam-sulam nie. sejak tertengok tudung sulam yang lawa-lawa kat internet, rasa tercabar pulak...kalau diorang boley sulam macam nie, kenapa aku tidak?


ini bunga yang berjaya dihasilkan.

Balik dari mekah, tok ada belikan selendang. So cik bunga try la mempraktikkan apa yang dipelajari. Sulaman yang dibuat adalah sulaman manik. Nampak simple, tp x per la sebab saya masih baru dalam hal sulam2 nie.





nie selendang tanpa di'renovate' lagi.



cuti kali ini juga, banyak masakan yang cik bunga try...Almost everyday jadi tukang masak kat rumah tue...sedap atau x? ...try la dulu.


bengkang yang panas2 lagi...licin dalam masa yang singkat...nak resepi PM..

Kesimpulannya, cuti kali ini banyak benda berfaedah yang cik bunga buat berbanding cuti-cuti sebelum ini. Rasanya apa yang dipelajari pada cuti kali ini memang boleh sangat dipraktikkan pada masa akan datang... tp kadang-kadang cik bunga rse nak give up main keyboard tue sbb sangatlah terkial-kial nak tekan.tp kalau orang lain boleh buat, kenapa cik bunga tidak?

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge