Sunday, June 26, 2011

Nafasku


Saya x seperti insan yang lain,
Setiap kali keseorangan, diri ini seringkali melayan fikiran.
Dan seringkali apabila berfikir, kerisauan mulai menghinggap diri.
Dan setiap kali risau...

Ya Allah, sembuhkanlah saya...
Seringkali saya mengingatkan diri bahawa ini adalah ujianmu.
Namun terkadang saya juga merungut.
Penyakit ini sudah terbeban lama dalam diri

Pernah satu hari pensyarah bertanya, siapa yang tidak suka PJ
Pantas tangan ini mengangkat
Apabila ditanyakan sebabnya, saya menjawab saya tidak suka berlari...

Penyakit yang ada ini membuat saya bencikan berlari
Saya mahu berlari dan aktif seperti yang lain
Tapi saya x mampu
Kadangkala saya memaksa diri untuk menjadi seperti yang lain
Kerana saya tak mahu dianggap sebagai gadis yang lemah
Saya tak mahu menjadi seorang yang kalah
Dan saya tak mahu ada yang menganggap ini adalah lakonan semata-mata

Tp pernah sekali,
Diri ini cuba untuk mengatasi yang lain,
Tatkala sampai ke penghujung
Mata mulai kabur dan....
saya x sedar apa yang berlaku

Kali pertama sertai KOT...x berlari
Jalan saja sampai ke garisan terahir
Sebab x mahu memaksa diri

Kali kedua, skip berlari
Sbb jadi AJK...syukur waktu ini

Lain kali, saya rasa saya x dapat elak lagi...

Pergi check doktor, doktor cakap x der lelah...
Tapi setiap kali risau dan berlari...
Saya mahu nafas saya lagi...

Ya Allah, kuatkan diri ini
Kerna saya hendak menjadi seperti yang lain

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge