Monday, May 18, 2009

meet them first


haah...sblom aku memulakan story keling kat sini..aku nak korang berjumpa dgn org2 kuat aku..haha..diorang nie kuat bkan kerana diorang nie ada kung fu ker,silat ker atau tomoi..tp diorang ler yg amat kuat menyokong aku x kira semasa aku senang atau susah..

GROUP PERTAMA

5H Member



kelas ini banyak mengajar aku apa itu maksud tolong-menolong..actually,aku nie bkannya pandai sgt..soo ada banyak gak masalah ngan pelajaran..disinilah terdapat ramai hero2 dan heroin datang membantu..terharunya...diorang x kesah aku nak tanya soalan yang digelar soalan bodoh sekalipun..diorang sabar jer layan aku..wlaupon diorang nie busy dgn kerja masing2,diorang masih lagi sanggup melayan aku..terharu...aku sayang kelas ini..namun begitu,aku adalah salah seorang member kelas yang jarang berada dalam kelas..hal ini kerana aku hendak mencari kedamaian sendiri semasa belajar..time prep jer mesti aku hilang..nak tau aku slalu ada kat ner?kalu prep petang aku slalu gi lepak psp..sejuk skit sbb kat kelas panas..kalu time malam lak aku slalu study dekat kaki lima lab sbb waktu malam aku cpt mengantuk,soo aku akan rasa hilang mengantuk bila tgk keta lalu-lalang dekat jalan besar..ditambah dgn lampu2 yang best tgk..sayang diorang


GROUP KEDUA

4 Jeng2




urm..4 Jeng2 member..time form 4 aku rapat sgt ngan bdak2 Johor kelas aku nie...tp masa form 5 diorang sumanya pindah..sedey...diorang pon banyak bantu aku dlm segala hal.sama ada peribadi mahupun pelajaran..bdak 2 lelaki kelas nie lak kelakar bangat..urm teringat masa aku ditimpa musibah yang amat besar dlm hidupku,iaitu semasa aku dpt berita dari mak aku yg atuk aku da sakit tenat,aku trus berlari masuk kelas sb nak amik brg nak bwa balik rumah..time tue aku da nangis gila2 sbb aku sayang sgt atuk aku..masa i2lah bdk2 kelas dtg dkt aku tanya kenapa aku menangis..aku time tue da blur...yg aku ingat nak balik cepat2 tgk atuk aku sebelum terlambat..lastly diorang suruh gak ckp kenapa aku nangis...diorang ckp yg masalah aku pon masalah diorang juga..terharu giler time tue...dioranglah yg tolong packingkan barang2 aku sbb time tue aku da x leh nak wat apa2..rse nak pengsan jer ...tp lepas bila masuk form 5 aku da x rpt ngan dak2 perempuan kelas 4J ..dak2 laki pon tegur biasa2 jer...sayang diorang

GROUP KETIGA

Fatina Sejodah




mereka nielah aku gelar sahabt sejati..Martina dan Fadhilah merupakan antara sahabat karib aku di MJSC Merbok..mereka ler tempat aku mengadu masalah dan mereka la juga kaunselor aku...setiap kali aku ada masalah psl persahabatan atau len2,mereka dgn sbersungguh2 tolong aku..susah nak cari sahabat mcm mereka...tambah2 Martina..walaupon dia kaya,tp dia x pernah sombong,bongkak atau ada perangai sengal yg selalunya anak2 org kaya pamerkan..nak tau dari mana kitorang dapat nama fatina sejodah..sebenarnya itu adalah gabungan anatara nama aku(fatimah),martina dan fadhilah dan juga gabungan antara negeri asal kami..soo dptlah fatina sejodah..aku sayang mereka


GROUP KEEMPAT

S.O.S Croni a.k.a Genster Garoo2 yang kini menjadi SHOW OFF



diorang nie kengkawan aku dri SMK Convent Father Barre...dahulunya kumpulan ini digelar gengster garoo2..tp bila aku pindah MRSM jer...geng nie digelar s.o.s croni la plak...apa itu s.o.s croni..cbe teka.....jawapannya ialah sosial tahap croni..tp kitorang x laa sosial sgt..nama jer lebey..masa kat skola convent...diorang pon memainkan peranan yang sama mcm orang2 diatas...namun apa yg special psl diorang ialah diorang nie gila2 skit..x jemu aku berkawan...diorang pon ska tolong aku,jadi ceti aku,ska belanja aku dan mcm2 lagi..antara ahli2 s.o.s croni yg paling lama aku kenal adalah keon...dri darjah 2 tue..smpai skrang pernah gaduh sehari jer...diorangla yg paling happening...dan aku mmg SAYANG DIORANG

kesimpulannya,tanpa diorang,aku mungkin bukan Zahra yang sekarang ini…



3 comments:

  1. terharu nya dgr cter hg...huhu~
    bes la klo ada kwn2 cmtuh..hehe~

    ReplyDelete
  2. haha,aku pn trharu gila la tima huhu :D
    i love u timah! nnt p uitm yg jauh tu jgn lupa aku ye.aku lupa plak nama uitm jauh tu,apa ek ?haha :)

    ReplyDelete
  3. gegeh keon..jauh sgt kat satu negara nama merbok

    ReplyDelete

Facebook Badge