Sunday, July 18, 2010

Berakhirnya KPTI, bermulanya semangat aku...terima kasih Ya Allah



Sebenarnya,cik bunga berniat meninggalkan kelab asy-syakirin dimana kelab ini merupakan satu landasan yang diberi Allah supaya cik bunga untuk menyeru hambanya melakukan kebaikan.Cik bunga merasakan cik bunga belum layak lagi untuk menyeru hamba2 Allah kerana banyak sangat kekurangan cik bunga.Niat untuk keluar kelab itu disuarakan kepada rakan-rakan. Mereka menentang keras keputusan cik bunga kerana sememangnya manusia merupakan khalifah Allah s.w.t untuk memimpin hamba-hambanya yang lain.

Agak-agak dalam seminggu juga cik bunga mengalami tekanan ditambah pula dengan adik cik bunga yang hampir-hampir berada dalam keadaan kritikal. Kalau ikut hati,cik bunga mahu keluar namun cik bunga tidak sedar bahawa keputusan hati cik bunga merupakan bisikan syaitan yang durjana supaya cik bunga alpa dengan suruhan Allah untuk menyeru org kearah kebaikan. Diri ini amat tertekan lagi apabila pengunduran cik bunga dari kelab asy-syakirin dikaitkan dengan prselisihan faham cik bunga dengan rakan selajnah cik bunga.Tidak,bukan kerana dia cik bunga keluar.Kalau cik bunga keluar kerana dia,maka bodohlah cik bunga.

Setiap hari cik bunga memohon kehadrat Allah agar cik bunga diberi petunjuk untuk membuat keputusan. Cik bunga keliru sama ada untuk keluar kelab asy-syakirin atau tidak.Akhirnya,semasa malam cik bunga menjadi fasilitator untuk adik-adik junior,cik bunga seolah-olah tergerak hati untuk bertanya kepada junior tentang siapa yang tidak pandai membaca Al-Quran.Akhirnya,ada seorang daripada mereka yang berani dan jujur untuk mengaku.Ya Allah, cik bunga sedih melihat keadaan adik itu. Dia jadi begitu kerana dilahirkan di dalam persekitaran di mana ibu dan ayahnya sendiri tidak solat. Hati cik bunga yakin bahawa adik itulah petunjuk dari Allah supaya cik bunga memimpinnya. Jadi sekarang cik bunga telah membuat keputusan dengan yakinnya bahawa cik bunga tidak akan meninggalkan kelab itu.

Ya Allah,kau maha pengampun lagi maha mengasihani
Ampunkan aku kerana aku telah berputus asa untuk mnyebarkan agamamu,
Ampunkan aku kerana terleka dengan suruhanmu.
Aku insan yang lemah Ya Allah,
Kau kuatkanlah aku.
Aku insan yang jahil Ya Allah,
Kau bukakanlah pintu hatiku kearah kebenaran.
Ampunkan aku Ya Allah,
Jadikan aku insan yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge