Monday, January 25, 2010


elaun sudah masuk...ini menandakan tibalah waktu utk membeli barang...setiap kali aku dapat elaun,aku akan beli satu novel karya Ramlee Awang Murshid untuk dibaca...aku nie bolehlah dikatakan die-hard-fan Ramlee Awang Murshid sbb genre novelnya lain dari yang lain...x der cintan-cintun sgt dan best...ok,maka berpakatlah aku dgn kakak roomate utk pergi ke kedai buku di Jalan TAR utk mencari buku...

smpai disana,maka tercari2 lah aku novel terbarunya yang berjudul 9 nyawa..tp x jumpa...pas2 try la tgk2 buku motivasi karya Hasrizal Abdul Jamil yg berjudul Bercinta Sampai Ke Syurga dan Aku Terima Nikahnya...pas2 belek punya belek content buku tue,hurm rasa segan lak nak baca sbb buku tue mcm khusus utk pasangan yang dah kawen ja...so aku pon mencari ler koleksi bacaan lain...

cari punya cari,aku ternampak sebuah buku nie...covernya sangat cantik secantik judul buku itu..'Riwayat Bidadari Syurga'..ya ,aku mesti miliki buku nie..ya...mmg sgt best buku ini...didalam buku ini tersemat kisah2 perjuangan wanita yang rela mempertahankan agama berbanding nyawa sendiri...antaranya ialah Sumayyah,Mashitah dan lain2...dlm banyak2 cerita tue,ada gak terselit kisah Siti Fatimah Azzahra r.a...anak kpd junjungan besar kita Muhammad S.A.W...ya,sedikit bangga tersemat dihati kerana aku memiliki nama seperti anak junjungan besar kita...terima kasih bapa kerana memberi nama yang cukup mulia kepada kakak...hehe

yup,dri buang masa melayan novel2 cinta...sekarang aku nak memperbanyakkan membaca buku bergenre agama...

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge