Thursday, August 4, 2011

4 tahun yang sudah berlalu

4 tahun berlalu tanpa menoleh kebelakang ...4 tahun jugalah saya kehilangan insan yang paling saya sayang...tokwan.

teringat lagi waktu kecil, tidak dibiarkan seekor nyamuk pun hinggap di tubuh saya sewaktu seya sedang lena diulit mimpi. begitulah pengorbanan tokwan sepanjang malam. Setiap tidur saya pasti akan diiringi dengan nyanyian kasih seorang datuk terhadap cucunya.

" tidur,tidur....tidur fatimah sayang. Tidurlah sayang, tidur sayang cucuku seorang"

lagu ini sudah lama tidak saya dengar. Kali terakhir adalah sewaktu sepupu saya nyanyikan pada hari pemergian insan yang saya sayang ini. Mungkin dia pun rindukan nyanyian dari tokwan lagi.

4 tahun juga saya putuskan tiada sambutan hari jadi selepas pemergian tokwan. Tapi tahun ini kali pertama saya menyambutnya atas permintaan adik kesayangan. Hati ini sudah dapat menerima pemergian tokwan selamanya dari hidup saya. Jikalau dahulu, apabila terdengar surah yasin , air mata mengalir deras jatuh kepipi. Kali ini, Siti Fatimah Azzahra sudah menjadi seorang gadis yang kuat menerima realiti yang dihadapi.

Tokwan, 4 tahun telah tokwan tinggalkan kakak.Rasa kekosongan itu masih terasa hingga kini. Tapi cinta kakak terhadap tokwan tak akan kakak biarkan ia pergi bersama roh tokwan. Dua alam kita terpisah, tapi doa dari kakak akan jadi penghubung.Bukti rasa cinta kakak terhadap tokwan yang tidak putus. Semoga disyurga kelak kita akan bersatu...


Broken pieces of
A barely breathing story
Where there once was love
Now there’s only me
And the lonely…

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge