Monday, May 9, 2011

Owh Si Jenab anak pak Ali jual ikan kembong



After making some disaster in someone's life...okeh, segalanya sudah diperbetul balik...bak kata si Amir Maharaja lawak yang cik bunga langsung x minat, I'M SORRY....

hurm,cik bunga ada cerita pasal Si Jenab, anak pak Ali yang jual ikan kembong tue....alaah,yang ddk simpang 5 tepi kubur yang setiap hari ikat tocang dua pergi sekolah...Si Jenab nie masih hingusan lagi tapi tetiba gatal nak melibatkan diri dengan hal suka2 hati nie.Tatkala Si Jenab fikir-fikir,renung-renung dan bermuhasabah diri dia wat satu keputusan.Baginya malas la nak fikir bab tue lagi.Masih awal lagi waktunya.Jodoh pertemuan itu semuanya ditangan Allah. Jenab hanya mampu merancang tapi Dia-lah penentu segala. Apa2 pun , Jenab sebagai hambanya hanya mampu mengikut apa yang telah ditetapkan nanti.

Amboi Jenab,nak rancang2 plak.Apa-apa pun Jenab nie baru sedar yang sekarang ini bkn lagi waktu yang sesuai untuk Jenab membicarakan persoalan hati dan perasaan. Masih jauh lagi perjalanan Jenab untuk mengejar cita-cita.
Hurm, terima kasih inche c3 yang banyak bagi nasihat pada Jenab mse Jenab konfius dulu. Biarlah satu waktu nanti bila dirasakan sesuai, Jenab fikir ba2 nie.

Siapa Jenab. Wujudkah dia? Jawapan cik bunga entah...tp ambil la mana yang mampu jadi pengajaran. Oh Si Jenab yang masih hingusan, berani ek nak bercintan-cintan nie...

No comments:

Post a Comment

Facebook Badge